Bezoek Ina en Kim - Reisverslag uit Salinas da Margarida, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu Bezoek Ina en Kim - Reisverslag uit Salinas da Margarida, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu

Bezoek Ina en Kim

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

19 Maart 2011 | Brazilië, Salinas da Margarida

Hoi,

Vorige week vrijdag vertrok ik ut de comunidade richting Fortaleza. Het was het weekend na carnaval dus de bus zat overvol. Er stonden een 30-40 mensen recht in de bus terwijl dit eigenlijk niet mag. De buschauffeur verkocht de ticketjes op de bus ´s de staanden dus ik denk dat hij het ogeld in eigen zak stak. De bus stopt normaal gezien niet veel maar nu wel twintig keer dus de reis duurde veel langer.
Toen ik in Fortaleza aankwam moest ik een drievaksrijbaan oversteken en de auto´s reden er hard. Er was natuurlijk geen zebrapad en auto´s stoppen hier ook niet. Ik had een zware rugzak en op het moment dat ik wilde overlopen stapte ik van het trottoir maar deze bleek hoger dan ik dacht dus zakte ik door mijn knie en viel op het midden van de weg. Ik geraakte niet snel recht en zag de auto´s recht op me afkomen. Ze toeterden en ik kon juist op tijd van de weg komen. Mijn hart ging nogal tekeer maar ik had het gehaald.
Op zaterdagavond werd ik uitgenodigd op een benefietavond voor de gemeenschap in Alvore Weyne. Het was georganiseerd door de kerk dus ik was ook al gauw met de pastoor aan het praten. Het was een leuke avond met eten en een bandje. De jongerengroep gaf ook nog een dansoptreden en de energie spatte ervan af.

Op dinsdag nam ik dan het vliegtuig richting Salvador de Bahia. De vlucht had een uur vertraging maar uiteindelijk in de namiddag kwam ik aan bij Kim en Ina in Salinas. Kim en Ina zijn twee andere studenten uit België en ze doen stage op het eiland Salinas.

De eerste dag ben ik dan met hen naar het Peti project gegaan. Dit is een voor-en naschoolse opvang voor kinderen uit armere gezinnen. Dit is om kinderarbeid tegen te gaan want als de ouders hun kinderen hier naartoe sturen krijgen ze per kind hier geld voor. We speelden wat spelletjes met de kinderen en dit was wel leuk.

De volgende dag ging ik dan mee de sociale projecten mee bezoeken.
Ik heb Salinas wat leren kennen. Het is een leuke locatie aan de zee. Het valt me op dat er hier meer zwarte mensen wonen.

Toen ik aankwam in Salvador viel me al meteen op dat de mensen hier donkerder zijn, meer afrikaanse invloeden. Vanuit het vliegtuig zag ik dat de huizen op heuvels gebouwd waren en dit leek wel alsof een architect de gebouwen gewoon op mekaar had gegooid.

Vandaag reis ik nog terug naar Salvador om nog een beetje tijd door te brengen in de stad. Nu ik hier toch ben is het leuk om de stad ook te leren kennen.

Groetjes Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 18501

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 04 Mei 2011

Inleefstage in het zuiden

Landen bezocht: