Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu

Salvador

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 Maart 2011 | Brazilië, Salvador

Hoi allemaal,

Na mijn vertrek bij Ina en Kim ben ik terug met de ferry naar Salvador gegaan. Ik kwam rond 14u aan in Salvador en ging eerst naar de Duda Hostel. Ik had geen idee met wat ik eerst ging doen maar na mijn aankomst in de hostel vroeg Pooja (een amerikaans meisje) of ik mee naar een Jazz optreden ging. Een goed half uur later was ik al weer onderweg. We bezochten eerst twee kerken waar verschrikkelijk veel goud aanwezig was. Toen we aankwamen in de kerk was er een man en die vroeg of hij onze gids kon zijn. Ik dacht dat hij bij de kerk hoorde en dus bij het entreegeld maar dit bleek na de tour niet het geval te zijn. Hij vroeg ons 30RS en als je weet dat we voor de twee kerken 8RS betaald hadden is dit echt wel veel. Na wat gediscuscieren moesten we toch nog 20RS betalen.
Pooja kende een goed ijssalon en daar gingen we dan een lekker ijsje eten. We vervolgden onze reis door de stad en kwamen langs de haventjes van Salvador. Ik als fervent zeiler moest toch even terug denken aan de zomers op zee samen met mijn vriend. Uiteindelijk na een half uur stappen kwamen we aan het Modern Art Museum, daar zou ook het jazzoptreden doorgaan. Het was eigenlijk geen optreden maar een jamsessie dus het was echt goed. Ik leerde al snel een Duitser, Deense en andere brazilianen kennen. We hadden een heel leuke avond met leuke gesprekken. We wisselden af met engels en portugees want het Deense meisje Andrea kon geen portugees. Om 22u was de jamsessie dan gedaan en wilden de groep nog op stap gaan. Het was echter ver van de hostel van Pooja en mij dus besloten wij om een taxi te delen en terug te keren.
Gisteren keek ik eerst ook nog naar een prachtige zonsondergang om dan daarna de maan iets groter en lichter te zien. Dit is iets dat maar 1 keer om de 20 jaar gebeurt dus dat was wel iets speciaal.
Vandaag heb ik nog een hele dag in Salvador om dan vanavond om 21u terug te vliegen naar Fortaleza.

Vele braziliaanse zomergroetjes

Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 14 Okt. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18503

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 04 Mei 2011

Inleefstage in het zuiden

Landen bezocht: