Stand van zaken... - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu Stand van zaken... - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Annelies Verhoeven - WaarBenJij.nu

Stand van zaken...

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

13 December 2010 | Brazilië, Fortaleza

Hoi allemaal,

Het is al geleden dat er hier iets gepost werd. Wat is er nu ondertussen allemaal gebeurt?
Kathleen en ik hebben besloten in welk project we verder willen gaan. Onze interesses lagen net iets anders. Kathleen heeft besloten om het project in Dende te doen hier in Fortaleza. Ik heb besloten om naar het platteland te gaan en het project in Santana do Acaraú te doen.

Het project dat ik ga doen draait meer rond de landbouw. Het project zelf heeft kippen, geiten en wat landbouw (bv.katoen). Er is een vrouwengroep die producten maken van de eieren en melk en dit verkopen op de markt in de stad. Ze hebben ook een jongerengroep maar die ligt momenteel wat stil.
De communidade heeft problemen met water en er is een waterput waar iedere dag mensen water moeten gaan halen dus geen stromend water. Ze hebben ook geen winkels, restaurants, cafés en internet. Normaal gezien vertrek ik morgen naar het project.

Kathleen is ondertussen al een weekje bezig met haar project in Dende. (ze zal hier zelf ook nog wel meer over vertellen) Ondertussen is ze ook verhuisd naar Dende waar ze een verlopige kamer heeft in afwachting van een eigen appartement.

Gisterenavond hadden Kathleen en ik gekookt voor de mensen hier, gewoon om te bedanken dat we hier zolang hebben mogen wonen. We hadden lasagna, salade, vlees en gebakken patatten klaargemaakt.
Natuurlijk hadden we ook een dessertje klaargemaakt namelijk bananen in chocolade en dit dan in de diepvriezer. De Brazilianen waren onder de indruk van onze kookkwaliteiten. Het was een leuke en meer dan geslaagde avond.

Foto´s van gisterenavond kan je terugvinden op onze facebook.

Groetjes Annelies

• 13 December 2010 - 15:03

Monique Lebeau:

Dag Annelies
    Ik wens je veel succes met je project in Santana en ben erg benieuwd naar je ervaringen.
    In België is het koud, het gaat sneeuwen en de monsterfiles zijn dus ook weer in aantocht.
    Lieve groetjes